Blagovna znamka je bistvo vsakega podjetja. Gre za kombinacijo znakov, črk, barv, ki skupaj predstavljajo simbol, prepoznavni logotip podjetja. Ko ta logotip vidijo stranke, takoj dobijo asociacijo na določene izdelke ali storitve. Gre torej za nekakšen prvi vtis, zato je treba dobro premisliti, kakšno blagovno znamko zasnovati. Iz nje naj bi bilo čim bolj razvidno, za kakšen tip izdelkov gre, Po drugi strani pa naj bi odražala vrednote podjetja in se čim bolj približala ljudjem.

Zakaj je priporočljivo zavarovati blagovno znamko?

Blagovno znamko ni vedno možno zavarovati. Tudi ni to vedno smiselno. Vseeno pa je v veliko primerov priporočljivo. Zakaj? Obstaja že mnogo zlorab, ki so se vrstile na tem področju.

Pa da navedemo primer. Neko zelo priznano in priljubljeno podjetje A se ukvarja s prodajo kvalitetnega nakita. Predstavlja se z določenim logotipom, ki ga stranke že na daleč prepoznajo in so ga vzele za svojega. Potem pa se zgodi da priljubljenost podjetja A izkoristi podjetje B. Tudi podjetje B prodaja nakit, ki pa ni pretirano kakovosten. Ker si želi dvigniti prodajo, se domisli, da bo njegov logotip oziroma blagovna znamka zelo podobna tisti, ki jo ima podjetja A. Razlika je minimalna in komaj prepoznavna. Vseeno pa je učinek dosežen.

V trgovski center pridejo nekoliko slabše podučene stranke in se takoj zagledajo v nakit podjetja B. Zaradi logotipa ga takoj povežejo s priznanim podjetjem A. Preseneti in navduši pa jih nizka cena. Navdušene so, da bodo tako kakovost in priznano znamko dobile po tako ugodni ceni in se odločijo za nakup. Ne vedo pa, da so se v bistvu ujele v past.

Če je blagovna znamka zaščitena, podjetja lahko uveljavlja pravice

Če za prevaro izve podjetje A, potem lahko ukrepa. Vendar le v primeru, če je prej registriralo svojo blagovno znamko. Na tej pdolagi lahko dokaže, da je podjetje B kopiralo logotip in se koristilo na račun podjetja A. Če je ugotovljeno, da to drži, potem je dolžno podjetje B podjetju A plačati odškodnino v višini škode, ki je nastala. Stranke bi namreč verjetno raje kupile izdelek podjetja A, ampak so bile zavedene in nakup opravile pri napačnem podjetju.

Tako je zavarovanje blagovne znamke vsekakor še toliko bolj smiselno za večja in ugledna podjetja, saj se v teh primerih možnosti, da bi prišlo do zlorab, povečajo.


Kako izstaviti račun prek davčne blagajne? Kako lahko čim bolj privarčujete na področju tiskanja?