Ko bi radi poznali tržne lastnosti izdelka ali storitve, ki ga ponujamo, je potrebno raziskati trg tako z vidika naših potencialnih kupcev kot tudi obstoječih konkurentov. S pomočjo takih raziskav zmanjšamo tveganje za slabe investicije. Potrebujemo informacije o kupcih, konkurentih in dejavnikih, ki vplivajo na prodajo, in prav to nam lahko ponudi kvalitetna raziskava trga.

Raziskavo trga lahko opravimo sami, boljše pa je zaupati to delo nekomu, ki se s tem tudi profesionalno ukvarja, in si s tem prihranimo čas. Dosegli pa bomo oceno, kako obsežen je naš potencialni trg in letna rast ter potencialna prodaja. Zavedati se moramo, da realna slika skoraj nikoli ni takšna, kot bi ocenili na prvi pogled, ne glede na trajanje našega poznavanja izdelkov ali storitev, ki jih bomo raziskovali.

Raziskava trga se začne pri raziskavi konkurentov

Ko poiščemo konkurente, pregledamo razlike v naši in njihovi ponudbi. Če so primerljive, se podrobno pozanimamo o prednostih in slabostih izdelkov ali storitev konkurentov in kakšna je pozicija njihove prodaje, zanimala nas bo tako rast kot tudi padec prodaje. Preučiti pa moramo tudi, kakšno proizvodno zmogljivost imajo, kakšen je tržni delež ter distribucijske poti. Preko tega lahko tudi sami vidimo, kakšen je naš položaj na trgu in kakšen položaj bi si želeli ter preko česa ga bomo lahko lažje dosegli.

Raziskava kupcev sledi takoj zatem

Zelo pomemben del raziskave trga pa so seveda kupci. Pomembni so tako individualni, ki izdelek ali storitev kupijo za lastno uporabo, kot tudi industrijski, ki so po večini podjetja in se ukvarjajo z nadaljnjo prodajo. Analiziramo, kakšno korist naš izdelek kupcem prinaša (katere potrebe kupcev zadovoljujejo z nakupom, pa naj bo to zaščita, prihranek pri času ali omogočanje boljšega zdravja in podobno). Pomembno je seveda, v katerem obdobju leta je prodaja najbolj uspešna, da ugotovimo, če je izdelek ali storitev povečini sezonskega značaja. Veliko pa bomo izvedeli tudi, ko bomo odkrili, kateri dejavniki pripomorejo največ k prodaji posameznih izdelkov/storitev (kakovost, blagovna znamka, cena …) ter kakšno zadovoljstvo prinašamo kupcem in kako ga izboljšati oziroma povečati.


Da boste kot podjetnik v koraku s časom, si zagotovite NLB poslovni račun. Poročni snemalec oz. snemalno podjetje mora imeti dovolj izkušenj

Leave a Reply