Prvi koraki na podjetniški poti so lahko dokaj zapleteni, saj začetek poslovanja zahteva kar nekaj spretnosti z birokracijo in povezanimi postopki. V primeru, da vas procedure ob ustanovitvi podjetja niso odvrnile od začrtane poslovne poti, vas čaka še nekaj opravkov, preden se lahko začnete veseliti prvih uspehov. Za mnoge podjetnike pride že tu v poštev registracija blagovne znamke, ki lahko pomeni ključno prednost pred konkurenco. Vsekakor je torej smiselno, da za registracijo pravočasno poskrbite, če želite kar najbolje izkoristiti prednosti, ki jih predstavlja ta oblika pravne zaščite. Na srečo je registracija blagovne znamke enostavna in ne terja veliko časa, prav tako pa so tudi stroški le minimalni glede na ugodnosti, ki jih podjetje pridobi z registracijo.

Postopek registracije blagovne znamke

Registracija znamke s strani podjetja zahteva le vložitev prijave, ki mora vsebovati določene dokumente. Seveda pa je pred oddajo vloge smiselno preveriti, ali bo vloga uspešna oziroma ali obstajajo razlogi, da bi bila lahko zavrnjena, saj je treba med drugim plačati tudi prijavno pristojbino. Preveriti je treba, ali je morda že registrirana podobna znamka, ali bi lahko konkurenca spodbijala legitimnost znamke, pripraviti je treba znake, ki jih želite zaščititi, v primernih formatih … Za samo prijavo pa je treba izpolniti obrazec, priložiti seznam izdelkov ali storitev, ki sodijo v okvir znamke, ter njihove znake in plačati prijavno pristojbino. Urad RS za intelektualno lastnino bo prijavo obravnaval ter znamko registriral, če ni ugotovljenih kakšnih pomanjkljivosti pri prijavi. Registracija bo opravljena po tem, ko podjetje plača pristojbino za registracijo.

Stroški registracije znamke

Stroški registracije znamke so odvisni od treh dejavnikov – najprej se strošek določa glede na to, ali gre za individualno ali kolektivno znamko, nato glede na število razredov klasifikacije izdelkov oziroma storitev pod okriljem znamke, na koncu pa še glede na lokacijo, za katero se storitev zagotavlja – za Slovenijo znaša minimalni strošek 250 €.


Danes so časi naklonjeni podjetnikom. Ste tudi vi med njimi? Kako narediti dober vtis že na prvem srečanju?